Spring til indhold

Business Center

Med åbningen af Business Centeret (også kendt som Inkubatorenheden) i 2006 fik ambassaden et for eksporten meget nyttigt og længe ventet værktøj i hænde.

Danske eksporterende virksomheder kan nu hurtigt, nemt og billigt opnå en tilstedeværelse med egen adresse på det ellers lidt besværlige, men i Asien trendsættende japanske marked.

Åbningen af Business Centeret har gjort det muligt for danske virksomheder at leje én eller flere arbejdspladser i et produktivt dansk-japansk miljø med en velfungerende infrastruktur og  derigennem teste markedsmulighederne, inden de større investeringer gøres.

Ved en tilstedeværelse i Business Centeret reelt eller virtuelt får virksomhederne ikke alene en adresse og et tilholdssted i Japan men samtidigt et sted, hvor handelsafdelingen kan tage sig af de trivielle administrative ting og eventuelt yde markedsrådgivning, så den udsendte eller lokale medarbejder kan koncentrere sig 100  % om at opbygge afsætningen i Japan eller regionen.

Den svenske ambassade har stor succes med disse løsninger, og vi håber at mange danske virksomheder nu vil benytte sig af denne lettere adgang til en givende eksport til det japanske marked.

Kerneydelser 

Virtuelt kontor:

  • Adresse
  • Assistance ved registrering af virksomhed
  • Receptionistfunktioner, videresendelse af post, viderestilling af telefon, ordrehåndtering, m.m.
  • Eget telefonnummer

Virtuelt kontor + 10 timer pr. mdr.:

  • Adresse
  • Assistance ved registrering af virksomhed
    Receptionistfunktioner, videresendelse af post, viderestilling af telefon, ordrehåndtering, m.m.
  • Eget telefonnummer
  • Sekretærbistand herunder mindre tekstbehandlingsopgaver m.m.
  • Sparring med ambassadens handelsafdeling og andre Inkubator-virksomheder
  • Assistance til rejsearrangementer
  • Fri afbenyttelse af fællesarealer

Fuld udnyttelse af enkeltkontor:

  • Adresse
  • Assistance ved registrering af virksomhed
  • Eget telefonnummer
  • Receptionistfunktioner, videresendelse af post, viderestilling af telefon, ordrehåndtering, m.m.
  • Arbejdsstation/kontor
  • Assistance ved visum/arbejdstilladelse for ansatte
  • Sekretærbistand herunder mindre tekstbehandlingsopgaver m.m.
  • Sparring med ambassadens handelsafdeling og andre Inkubator-virksomheder
  • Bredbåndsforbindelse
  • Adgang til fax, kopimaskine og printer
  • Assistance til rejsearrangementer
  • Fri afbenyttelse af fællesarealer

Fuld udnyttelse af kontor med flere ansatte:

  • Adresse
  • Assistance ved registrering af virksomhed
  • Eget telefonnummer
  • Receptionistfunktioner, videresendelse af post, viderestilling af telefon, ordrehåndtering, m.m.
  • Arbejdsstation/kontor
  • Assistance ved visum/arbejdstilladelse for ansatte
  • Sekretærbistand herunder mindre tekstbehandlingsopgaver m.m.
  • Sparring med ambassadens handelsafdeling og andre Inkubator-virksomheder
  • Bredbåndsforbindelse
  • Adgang til fax, kopimaskine og printer
  • Assistance til rejsearrangementer
  • Fri afbenyttelse af fællesarealer

Supplerende ydelser

Før opstart i Inkubator:

  • Forundersøgelser
  • Markedsundersøgelser/-overvågning
  • Kontakt til ministerier og lokale myndigheder
  • Information om licitationer
  • Information om told, skat og standarder, etc.
  • Rådgivning 
  • Partnersøgning
  • Udstillinger/messer
  • Assistance med markedsføring

Efter opstart i Inkubator:

  • Markedsundersøgelser (research, møder, messer m.m.)
  • Salgssupport (aktivt salg og koordinering af salg)
  • Etableringsassistance
  • Partnersøgninger
  • Sourcing / Outsourcing
  • Rapportering, bogføring

 

Chef for handelsafdelingen
Thomas Højlund Christensen